Pohled přes stébla trávy

Na Matta si občas vzpomenu. Jako myslím ráno na to, že vysunu nohy z postele, dostanu se do svislé polohy vsedě, nohy do od večera nachystaných pantoflí a už stojím.

Antonín Slavíček

Ještě že neslyší moje myšlenky, asi by se urazil. I když – on není velký fanda na hokej, fandí především životu. Neurazil.

Nalil by mi sklenku dobrého Martini, citron, led, oliva... Dobře ví, jak na požitky středního věku. „Co je na tom divného, že nám od určitého věku chutná dobré jídlo a sex?“ Nic, Matte, opravdu nic. Jako vždy – máš zas´pravdu. Musíš ji mít, proto tě přece mám stále nablízku. Abych se měla o co opřít. O své druhé já, ovšem s mužským nadhledem.

Nedávno jsem si udělala cyklovýlet. Horko, sobota odpoledne, kolo a já. Po více než půlroční přestávce jsem odevzdala své tělo pedálům. Cílem byl v polovině vytýčené trasy rozlehlý rybník.

Když jsem na jeho břehu odstavila kolo, lehla do trávy... Nejprve mě kously kopřivy, pak příjemně zašimralo slunce. A pak jsem přes stébla trávy uviděla tvůj svět. Vzpomněla jsem si, jak si mi kdysi radil. Vem si foťák a jdi, udělej si pár snímků, doma si je prohlédni, napiš si poznámky a užívej si to. Vždyť to nic nestojí.

Jak jen jsi to dokázal, ty, zrovna ty? Zvednout se, vyhrabat se z ubíjejících událostí. Při pohledu přes stébla trávy na rybník poblíž Slavíčkovy oblíbené vesničky. V ten okamžik pro mne měla zelená stébla stejnou hodnotu jako jeho obrazy. Promiňte, pane Slavíčku, jen pro ten okamžik. Ale byl jsi tam i ty, Matte. Já vím, že jsi asi někde brázdil prknem vlny Karibiku, či co to vlastně máš pod nohama, když tě chytne vodní živel. Někdy je lépe člověku samému. Na vlnách. Jen chvíli. Jen tu chvíli, než vítr profoukne myšlenky, zvedne je, aby mohly zpátky k nám a nebyly tak těžké.

Zvedla jsem se a ujistila, že ten pán, co mě předjel a plácnul sebou do trávy na vzdáleném břehu, tam ještě leží. Co jemu se honí hlavou? A nebyl jsi to náhodou ty, Matte? On si totiž na rozdíl ode mne udělal pár snímků, než se ponořil do trávy.

Zvláštní místo. U lesa, na břehu rybníka, řekla jsem si. Nasedla na kolo a šlapala tempem „dámy v určitém věku“ lesem k domovu.

 

 

Autor: Olča Vodová | pátek 13.5.2011 23:12 | karma článku: 0 | přečteno: 406x
  • Další články autora

Olča Vodová

Jogging 40+

Ne, opravdu neuběhnu 40 km, s tím nepočítej. Říkám mému mozku. Ano, více jak 40 kg vážím a to již spoustu let, v tom máš pravdu. Že sháním parťáka ve věku 40+?

27.4.2024 v 8:42 | Karma: 4,72 | Přečteno: 77x | Ostatní

Olča Vodová

Naděje

(známá místa, která často míjíme a stačí slunce a jasná obloha a jiný úhel pohledu, ...občas promlouvají)

21.4.2024 v 21:54 | Karma: 6,62 | Přečteno: 139x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

Krása tajemství

(napsáno v podvečer jednoho jarního dne, kdy si počasí dělá, co chce, jaro-nejaro, namísto počítání sněhových vloček si jen tak píšu...)

19.4.2024 v 19:31 | Karma: 7,57 | Přečteno: 164x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

Kolik očí, tolik radosti, smutku a naděje

(přes plot pro pírko jsem nikdy neskočila, pro žádné, ani pro bílé, natož barevné, nepotřebuji jiné peří, mám svou kůži a té věřím)

13.4.2024 v 11:51 | Karma: 6,06 | Přečteno: 120x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

Letím

(měla jsem takovou fantazii, no, ne jednu, bylo jich více, tak si tedy klidně letím... a v tom to přichází)

6.4.2024 v 15:17 | Karma: 5,96 | Přečteno: 152x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 222
  • Celková karma 6,57
  • Průměrná čtenost 499x
Profesí jsem střelec, svými šípy však již šetřím ;)...