Výlet do Peru

21. 09. 2014 19:13:12
„ ... ... ... stát dlouho na jednom místě se nemá, vlastně nesmí. Ve tmě na okraji svahu jsem udělala krok po visacím žebříku... ... ...“

andex-adventure.com
andex-adventure.com

Když jsem před pár lety pohlédla vpřed, pocítila jsem silné obavy, že pokud budu pokračovat stejnou cestou, nedojdu nikdy na svoji planetu a nedojdou na tu svoji ani moje děti.

Nebylo jim jasné, kde to vlastně žijí, proč tak žijí a proč jejich kamarádi, kamarádky, spolužáci, spolužačky zdánlivě na stejné úrovni se mají lépe, proč, ač mají spoustu znalostí a jsou vedeni k pracovitosti, se mají pocitově hůře.

Nešlo už vůbec o mně. Šlo na poslední chvíli o ně. Změnila jsem kurz. Přestala jsem stát po dlouhé době na jednom místě. Ač pro mě pozdě, pro ně pět minut po dvanácté.

Stát dlouho na jednom místě se nemá, vlastně nesmí. Ve tmě na okraji svahu jsem udělala krok po visacím žebříku.

Vždy jsem snila, že se podívám do pralesa, do Peru, kde půjdu ruku v ruce se svým životním partnerem nad džunglí jako spousta jiných turistů. A nebudu se bát, budu se smát, vždyť to je jen dobrodružně laděná atrakce, výlet, možná v hlavě pár deci na posilněnou.

Ale já měla hlavu úplně čistou, udělala jsem krok, další a další, mými křídly, která mne podržela, byly ..., byla jejich budoucnost.

Někde vysoko nad zemí zahlédl moje vrávorání My Angel. Je to můj životní partner. Někteří lidé prý až ve vyšším věku nacházejí toho pravého. To on je tou láskou na konci visací cesty. Když nevím kudy kam, přivolám si ho mojí velmi chabou angličtinou.

Je to pán v mém věku, vlastně o něco mladší, který udělal spoustu chyb jako každý z nás v životě, ale jednu závažnou, a tak mi rozumí.

Jeho cesta je i není jiná. Dokáže se na mě podívat zvenku, nezaujatě, jako jsem to dokázala kdysi já.

Jen jsem si neuvědomila, že můj život není divadelní představení.

Že má svoje hranice a role jsou rozdány nevážně vážně a vážně jen jednou. A já nejsem divák.

A s kým jdeme, je především naše volba stejně jako těch, co jdou či nejdou s námi.

Když jsem začala psát blog, řekl mi piš, nepřestávej.

Když mi bylo zle, máš přece děti? Tak jsem se na ně usmála.

Když jsem už na večerní obloze neviděla nic nového, vezmi foťák, jdi a foť, pak si to večer prohlédni.

A hlavně pořád něco hledej, dělej a žij!

Život je tak krásný, stojí ho za to žít. Nevzdávej to, nepočítej, že nemáš, co by si chtěla, musíš žít s tím, co máš, co dokážeš a ty tu sílu máš, dokážeš to. Bye, bye...

A tak jsem dnes vytáhla čtyři roky starý fotoaparát. Začala promazávat fotografie, ty nejsou tak staré a listovala jsem v menu, jak se co dělá, jak jsem to tehdy začala a nedokončila.

Tu fotografovací radost.

Nejde o výlet do Peru, ...i když.

Nejde o měsíční znamení, ...i když.

A směju se často, velmi často, i když občas nevím kudy kam.

Hi, My Angel, how are you?

Autor: Olča Vodová | neděle 21.9.2014 19:13 | karma článku: 5.62 | přečteno: 429x

Další články blogera

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.06 | Přečteno: 105 | Diskuse

Olča Vodová

Divoké devadesátky

- oceán možností (listuji fotografiemi, listuji fotografiemi, listuji fotografiemi, listuji fotografiemi)

23.3.2024 v 20:56 | Karma článku: 8.92 | Přečteno: 300 | Diskuse

Olča Vodová

ranní heřmánkový čaj

(heřmánkový? já tedy ano, ale třeba i mátový, jasmínový nebo jen takový, co vám dobré ráno napoví...)

17.3.2024 v 18:56 | Karma článku: 5.70 | Přečteno: 90 | Diskuse

Olča Vodová

pavoučí jaro - melancholická

(při pohledu na pavučinu počátkem března mě napadly podivné myšlenky.., jak vlastně plete sítě pavouk? čáry máry? na cukr-na kafe?)

13.3.2024 v 20:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 65 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 9.48 | Přečteno: 643 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 21.61 | Přečteno: 435 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.91 | Přečteno: 293 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse

Vlastík Fürst

Dě-da nebo dědek plesnivý

Blíží se jaro a s ním doba, kdy se do ulic vyrojí spousta lehce přioděných slečen a dam. A tak se možná my, co jsme většinově orientovaní, od těch krasavic zase dočkáme nějakého nelichotivého komentáře.

16.3.2024 v 8:30 | Karma článku: 26.76 | Přečteno: 575 | Diskuse
Počet článků 217 Celková karma 6.77 Průměrná čtenost 509

Profesí jsem střelec, svými šípy však již šetřím ;)...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...