Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Prosincové střípky (původně myšleno, že vločky)

Teplé počasí konce letošního roku mi zbrzdilo vánoční procítění tohoto období. Venku rozkvetla některá pro zimu netypická kvítka (sedmikrásky, fialky...).............................................................................

V rodině jsme se dohodli, že vánoční sešlost letos bude u mne, již třiadvacátého, v mém malém bytě, kam se dle mojí povahy vejde v pohodě i padesát hostů, pokud projeví vůli se sejít. Šla jsem tedy zakoupit delší stůl a již v polovině listopadu upekla perníčky z radosti, že všichni přijdou ke mně. Jsou lidé, kterým se jeví dvoupodlažní dům pro stejnou sešlost jako málo prostorný, když mají přijmout pod střechu někoho, koho by si sami nevybrali, ač to není politik či nájemní  vrah, ale někdo blízký jejich přízni. I talíř navíc se nám na stůl vešel, pro počestného pocestného, kdyby náhodou...

V posledním měsíci roku jsem vodila mého pejska na veterinu. Bylo potřeba docházet na injekce. Při jedné takové návštěvě, jsem našla u kliniky ležet na několikrát složenou papírovou bankovku. Nebylo to přespříliš peněz, a tak jsem se rozhlížela, a pak vyčkávala, zda se někdo nepřihlásí, že mu vypadla z kapsy. Pokud by měli uvnitř sbírku na psí útulek, tak ji tam vhodím... neměli. Došli jsme domů a já stále přemýšlela, co s bankovkou, která není vysoké sumy, ale nepatří mi. Připevnila jsem ji magnetkou na lednici a nechala ji čekat. O vánočním setkání bankovka budila pozornost, a tak jsem sdělovala - nepatří mi, nedokážu ji sama utratit, půjde na charitu...

Co se mi zdálo jako sen z minulého režimu, byla moje návštěva pošty. Necelou půl hodinu před zavírací dobou jsem odesílala pracovní dopisy, když tu jsem od vedlejší přepážky zaslechla rozhovor zákazníka, který chtěl odeslat sto šedesát dopisů obyčejnou poštou, zřejmě P.F. Bylo pět dnů do Štědrého dne. Pracovnice pošty se ho vyptávala, co a jak chce odeslat, pokoušela se mu nastínit, že těch dopisů je hodně. On nechápal, v čem je problém. Sděloval, že mu nevadí, když dopisy odejdou až ráno. „Musel byste si přijít až ráno, teď to již nepůjde.“ Zněla odpověď jeho přepážkové pracovnice. Upřeně na ni hleděl a stále nechápal, proč nemohou převzít k odeslání dopisy již dnes a zítra odeslat. Do toho se vložila „moje“ přepážková pracovnice: „Nemáme tolik známek.“ Stále nechápal: „ No a strojkem to nemůžete orazit?“ „Nemáme takový strojek, je to hodně práce, nemůžete v tuto dobu očekávat, že takové množství odešlete. Za dvacet minut nám končí pracovní doba.“ Odvětila ta „moje“ a ještě dodala: „Přijďte si zítra, dnes to není možné.“  Ta „jeho“ mu doporučila: „U nás to nestihnete, zajeďte si do Glóbusu, tam mají do půl osmé.“ Pán nevěřícně a unaveně sbalil svoji krabici se sto šedesáti novoročenkami a v rámci pozdní hodiny spěchal kamsi ke svému autu, aby stihl poštu vzdálenou v tuto dobu cca 20minut jízdy. Bylo mi ho líto, též jsem nevěřícně zírala a propočítávala, že kšeft za více jak 2,5 tis. korun českých Česká pošta není v silách a chuti převzít. Jaké štěstí mám já, která zde odesílá dopisy doporučené jen v počtu do 5 kusů. U „mojí“ přepážky jsem se rozloučila a opožděně spěchala za oním pánem, abych mu poradila, že má snad zkusit na internetu vyhledat jinou společnost, která mu zajistí odeslání jeho zásilek a třeba zítra a přímo z jeho kanceláře. Pána jsem nestihla, byl rychlý. Snad se mu podařilo ještě ten den odeslat tento horký brambor a byl na druhé poště dříve než dvacet minut před uzavírkou. Kdy zákazníků je velmi poskrovnu, téměř žádní a zaměstnanců více než zákazníků. V předvánoční době, kdy jsou všichni unavení, jsem odmítala chápat, že zaměstnanci této hlavní pošty ve městě nemohou přistupovat ke svojí práci jako ke službě, ač službou jsou. Ano, je to moloch a jaký pán, takový kmán.

Ač Vánoce byly na blátě, mojí radostí a potěchou mi bylo, když kolem projel kouzelný Vánoční...trolejbus...:)

 

 

 

 

 

P.S.: Foto - autorka...a se omlouvá za kvalitu zachyceného vánočního objektu :), prchavých to momentů pocitu štěstí.

 

 

Autor: Olča Vodová | neděle 29.12.2019 19:56 | karma článku: 6,03 | přečteno: 125x
  • Další články autora

Olča Vodová

Jogging 40+

Ne, opravdu neuběhnu 40 km, s tím nepočítej. Říkám mému mozku. Ano, více jak 40 kg vážím a to již spoustu let, v tom máš pravdu. Že sháním parťáka ve věku 40+?

27.4.2024 v 8:42 | Karma: 5,66 | Přečteno: 87x | Ostatní

Olča Vodová

Naděje

(známá místa, která často míjíme a stačí slunce a jasná obloha a jiný úhel pohledu, ...občas promlouvají)

21.4.2024 v 21:54 | Karma: 6,62 | Přečteno: 139x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

Krása tajemství

(napsáno v podvečer jednoho jarního dne, kdy si počasí dělá, co chce, jaro-nejaro, namísto počítání sněhových vloček si jen tak píšu...)

19.4.2024 v 19:31 | Karma: 7,57 | Přečteno: 164x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

Kolik očí, tolik radosti, smutku a naděje

(přes plot pro pírko jsem nikdy neskočila, pro žádné, ani pro bílé, natož barevné, nepotřebuji jiné peří, mám svou kůži a té věřím)

13.4.2024 v 11:51 | Karma: 6,06 | Přečteno: 120x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

Letím

(měla jsem takovou fantazii, no, ne jednu, bylo jich více, tak si tedy klidně letím... a v tom to přichází)

6.4.2024 v 15:17 | Karma: 5,96 | Přečteno: 152x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Budeme radikální. Pro zachování důchodového věku uděláme všechno, řekl Havlíček

28. dubna 2024  13:28

Hnutí ANO udělá vše pro to, aby se nezvyšoval důchodový věk, řekl v pořadu Za pět dvanáct Karel...

Malostranský zápisník: Ze tří žen zbyla ve vládě jedna, ale ta zase vydá za tři

28. dubna 2024

Premium Proč se opět nepovedla feminizace české vlády? Kdo je poslední vládní květinka, která když mluví,...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek. Představil strategii zdravotnictví

28. dubna 2024  12:58

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 222
  • Celková karma 6,61
  • Průměrná čtenost 499x
Profesí jsem střelec, svými šípy však již šetřím ;)...