Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Výlet do Peru

„ ... ... ...  stát dlouho na jednom místě se nemá, vlastně nesmí. Ve tmě na okraji svahu jsem udělala krok po visacím žebříku... ... ...“  

andex-adventure.com

Když jsem před pár lety pohlédla vpřed, pocítila jsem silné obavy, že pokud budu pokračovat stejnou cestou, nedojdu nikdy na svoji planetu a nedojdou na tu svoji ani moje děti.

Nebylo jim jasné, kde to vlastně žijí, proč tak žijí a proč jejich kamarádi, kamarádky, spolužáci, spolužačky zdánlivě na stejné úrovni se mají lépe, proč, ač mají spoustu znalostí a jsou vedeni k pracovitosti, se mají pocitově hůře.

Nešlo už vůbec o mně. Šlo na poslední chvíli o ně. Změnila jsem kurz. Přestala jsem stát po dlouhé době na jednom místě. Ač pro mě pozdě, pro ně pět minut po dvanácté.

Stát dlouho na jednom místě se nemá, vlastně nesmí. Ve tmě na okraji svahu jsem udělala krok po visacím žebříku.

Vždy jsem snila, že se podívám do pralesa, do Peru, kde půjdu ruku v ruce se svým životním partnerem nad džunglí jako spousta jiných turistů. A nebudu se bát, budu se smát, vždyť to je jen dobrodružně laděná atrakce, výlet, možná v hlavě pár deci na posilněnou.

Ale já měla hlavu úplně čistou, udělala jsem krok, další a další, mými křídly, která mne podržela, byly …, byla jejich budoucnost.

Někde vysoko nad zemí zahlédl moje vrávorání My Angel. Je to můj životní partner. Někteří lidé prý až ve vyšším věku nacházejí toho pravého. To on je tou láskou na konci visací cesty. Když nevím kudy kam, přivolám si ho mojí velmi chabou angličtinou.

Je to pán v mém věku, vlastně o něco mladší, který udělal spoustu chyb jako každý z nás v životě, ale jednu závažnou, a tak mi rozumí.

Jeho cesta je i není jiná. Dokáže se na mě podívat zvenku, nezaujatě, jako jsem to dokázala kdysi já.

Jen jsem si neuvědomila, že můj život není divadelní představení.

Že má svoje hranice a role jsou rozdány nevážně vážně a vážně jen jednou. A já nejsem divák.

A s kým jdeme, je především naše volba stejně jako těch, co jdou či nejdou s námi.

Když jsem začala psát blog, řekl mi piš, nepřestávej.

Když mi bylo zle, máš přece děti? Tak jsem se na ně usmála.

Když jsem už na večerní obloze neviděla nic nového, vezmi foťák, jdi a foť, pak si to večer prohlédni.

A hlavně pořád něco hledej, dělej a žij!

Život je tak krásný, stojí ho za to žít. Nevzdávej to, nepočítej, že nemáš, co by si chtěla, musíš žít s tím, co máš, co dokážeš a ty tu sílu máš, dokážeš to. Bye, bye…

A tak jsem dnes vytáhla čtyři roky starý fotoaparát. Začala promazávat fotografie, ty nejsou tak staré a listovala jsem v menu, jak se co dělá, jak jsem to tehdy začala a nedokončila.

Tu fotografovací radost.

Nejde o výlet do Peru, ...i když.

Nejde o měsíční znamení, ...i když.

A směju se často, velmi často, i když občas nevím kudy kam.

 

Hi, My Angel, how are you?

 

Autor: Olča Vodová | neděle 21.9.2014 19:13 | karma článku: 5,62 | přečteno: 440x
  • Další články autora

Olča Vodová

Kolik očí, tolik radosti, smutku a naděje

(přes plot pro pírko jsem nikdy neskočila, pro žádné, ani pro bílé, natož barevné, nepotřebuji jiné peří, mám svou kůži a té věřím)

13.4.2024 v 11:51 | Karma: 6,03 | Přečteno: 117x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

Letím

(měla jsem takovou fantazii, no, ne jednu, bylo jich více, tak si tedy klidně letím... a v tom to přichází)

6.4.2024 v 15:17 | Karma: 5,94 | Přečteno: 150x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma: 6,23 | Přečteno: 192x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

Divoké devadesátky

- oceán možností (listuji fotografiemi, listuji fotografiemi, listuji fotografiemi, listuji fotografiemi)

23.3.2024 v 20:56 | Karma: 8,94 | Přečteno: 312x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

ranní heřmánkový čaj

(heřmánkový? já tedy ano, ale třeba i mátový, jasmínový nebo jen takový, co vám dobré ráno napoví...)

17.3.2024 v 18:56 | Karma: 6,51 | Přečteno: 94x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

pavoučí jaro - melancholická

(při pohledu na pavučinu počátkem března mě napadly podivné myšlenky.., jak vlastně plete sítě pavouk? čáry máry? na cukr-na kafe?)

13.3.2024 v 20:13 | Karma: 0 | Přečteno: 77x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

probouzení

(někdy i jen barva vyvolá vzpomínky, a taky roční období, i květy jiné než fialky...................)

7.3.2024 v 20:25 | Karma: 7,34 | Přečteno: 83x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

křižovatky a bohatství

(stál tulák na břehu vzdáleného moře, stála tulačka na břehu blízké řeky, po hladině si plula bárka, na břehu bosí šťastní domorodci)

5.3.2024 v 19:30 | Karma: 6,03 | Přečteno: 117x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

paprsky v trávě jako žlutá kuřátka

(také jste šli někdy parkem na sklonku zimy?).....................................................................................................

29.2.2024 v 21:19 | Karma: 6,73 | Přečteno: 85x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

fantazie

(ve stresu to neuvidíte, uvolněte se, prosím, začínáme) ..............................................

22.2.2024 v 19:13 | Karma: 7,21 | Přečteno: 166x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

roztesknila mne

(často si říkám, zda jsou černobílé fotografie smutné nebo jen mají hloubku, veselé mi nepřipadají snad nikdy, možná spíše čisté)

21.2.2024 v 20:13 | Karma: 7,33 | Přečteno: 112x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

srdce z provázků

(na zemi leželo osamělé srdce) ......................................................................

19.2.2024 v 20:03 | Karma: 6,49 | Přečteno: 138x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

Krásy okamžiku

(na břehu jezera kdosi vysekal kus ledu)............................................................

17.2.2024 v 21:05 | Karma: 8,73 | Přečteno: 111x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

Oblaka, nebe a moře

(a van Gogh namísto nebe, jakoby seslal nám shůry moře) ............................................

14.2.2024 v 22:53 | Karma: 5,72 | Přečteno: 125x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

Patříme k sobě

(jako šálek s čajem, jako slunce a smích, jako tóny ukryté ve vinylové desce, jen je rozeznít......)

13.2.2024 v 21:03 | Karma: 7,59 | Přečteno: 176x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

vodní zrcadlo

(kdyby ta louže měla duši, možná by opěvovala černou a bílou, které jí tak sluší)...................

10.2.2024 v 20:13 | Karma: 5,55 | Přečteno: 109x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

hledání konce zimy

(na Rokytce jsem dnes zahlédla volavku, rozkvétající kočičky kapkami deště obsypané, každých z nás něco vidí)

8.2.2024 v 20:13 | Karma: 8,06 | Přečteno: 136x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

Políbit minulost

(věnuji všem, co tápají, věnováno i mně, neboť si občas nejsem jistá, zda jsem již políbila........)

5.2.2024 v 21:03 | Karma: 7,77 | Přečteno: 188x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

Moje volební kalkulačka - jsme všichni ochotni a připraveni volit svým vlastním srdcem?

Na sklonku roku mám neskromné přání – otočit zběsilost chování celého lidstva o 180° a necválat po spirále nazpět ke zvyklostem antiky................................................................................................

29.12.2022 v 22:34 | Karma: 7,15 | Přečteno: 324x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

Cesty adventně

z padajících vloček měl být řetěz, namísto řetězu mokrá cesta kolem Labe a Vltavy, jakoby nestačilo si dojet do Mělníka

12.12.2022 v 18:41 | Karma: 6,50 | Přečteno: 172x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 219
  • Celková karma 6,57
  • Průměrná čtenost 506x
Profesí jsem střelec, svými šípy však již šetřím ;)...