Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Pánové, přestaňte zběsile lovit! Heslo zní=love it… (nekorektní)

Když žena ve středním věku partnersky osiří, otřepe se a po čase se začne rozhlížet po novém partnerovi. Z její přirozenosti sice nenápadně loví, ale většinou nebere jednoho za druhým (no, možná zpočátku, ale jen zpočátku!).

Muži to mají jinak.

Osiří a to ať rozchodem s partnerkou nebo životní ztrátou, ovdoví. Pak si takový pětačtyřicátník uvědomí, že v jeho…věku by taky mohl zůstat sám navždy a bere jednu příležitost na seznámení za druhou.

*

Možná staccato letních hormonálních změn, nevím. Stála jsem na zastávce autobusu a čekala spolu s ostatními na příjezd spoje.

Najednou zastavil ford, model kombi a: „Nejedete do Města? Mohl bych vás vzít.“

A autotaxikář začal odklízet ze sedačky spolujezdce svoje věci. „No, jedu. Ale až do druhého Města. Vy tam máte cestu?“

Jsem ve věku, že se nebojím jít sama do lesa, nepřipadá mi blbé vlézt cizímu muži do auta a nechat se někam odvézt. Mám přece odhad.

Byl horký den, já ztěžklé nohy, které čekaly na kafe a podnožku doma u okna s výhledem na vodní hladinu. Pootevřel dveře a já si přisedla. Interiér měl vcelku uklizený, čistý. Možná po předchozí stopařce, mne napadlo.  

V autě sympaticky upovídaný autotaxikář. Toho pána jsem nikdy neviděla. „Nejste učitelka?“ Nevím, proč si od mého dětství všichni myslí, že bych měla být.

Začal mi vykládat jak pracuje jako řidič kamionu, převážně jezdí vnitro, jen občas zahraničí do sousedních zemí. Spousty let je vdovec a má dospělého syna. Má přítelkyni v jednom městě, ta je vdaná. Má přítelkyni v jiném městě, ta má ženatého milence. Takové double vztahy. Můj prostor se náhle začal okolo mne zužovat a čekala jsem již jen dotazy co na to já, kolik mám milenců a jak to vlastně se mnou je. A imaginární smyčku kolem krku.

Nestihl to. Nasadila jsem laťku pomáhající profese, přes kterou smyčku nešlo přehodit a dala mu empatické vyhodnocení, že nemá jednoduchou situaci. Tu i tu má daleko, doporučila jsem mu mít vztah nablízku a ne za každou 50-100km dojíždět, za jednou na sever za druhou na jih. A spíše jeden, přece jen v našem věku je to ztráta času, pokud hledá partnerku na soužití. Vedla jsem dlouhý profesionální monolog, odpočítávala kilometry a minuty.

„Ale to ony právě nechtějí.“ Ani se nedivím, napadla mne myšlenka, pokud jim vykládá to samé co právě mně. „Něco byste měl zasádně změnit, takhle si nevyberete. Bál jste se až příliš, že zůstanete do konce života sám.“

Pak mi nabídl, kde mne má v mém Městě vyložit, kam zajet. Chvílemi jsem si říkala, že sice mám odhad, ale stopem zásadně nejezdím. A co kdyby někde přibrzdil a začal se ke mně naklánět s tím, že mne by měl blízko. Tohle se moje děti nesmí dozvědět! Jsem si říkala. Nechala jsem se dovézt na úplně opačný konec města, než bydlím, ještě že mám lítačku. Vystoupila jsem a oddychla si. No, děvče, vůbec nepřemýšlíš.

A vysvětlení, které mi znělo v uších, aniž bych se ho ptala: „Víte, já jsem beran a ten potřebuje pořád nějaké vzrušení.“ Víte, já jsem střelec a ten je dobrodruh, ale to se ten pán nikdy nedoví…

Autor: Olča Vodová | pondělí 9.7.2018 22:19 | karma článku: 17,16 | přečteno: 1005x
  • Další články autora

Olča Vodová

Jogging 40+

Ne, opravdu neuběhnu 40 km, s tím nepočítej. Říkám mému mozku. Ano, více jak 40 kg vážím a to již spoustu let, v tom máš pravdu. Že sháním parťáka ve věku 40+?

27.4.2024 v 8:42 | Karma: 5,93 | Přečteno: 108x | Ostatní

Olča Vodová

Naděje

(známá místa, která často míjíme a stačí slunce a jasná obloha a jiný úhel pohledu, ...občas promlouvají)

21.4.2024 v 21:54 | Karma: 6,63 | Přečteno: 140x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

Krása tajemství

(napsáno v podvečer jednoho jarního dne, kdy si počasí dělá, co chce, jaro-nejaro, namísto počítání sněhových vloček si jen tak píšu...)

19.4.2024 v 19:31 | Karma: 7,57 | Přečteno: 166x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

Kolik očí, tolik radosti, smutku a naděje

(přes plot pro pírko jsem nikdy neskočila, pro žádné, ani pro bílé, natož barevné, nepotřebuji jiné peří, mám svou kůži a té věřím)

13.4.2024 v 11:51 | Karma: 6,06 | Přečteno: 120x | Diskuse| Ostatní

Olča Vodová

Letím

(měla jsem takovou fantazii, no, ne jednu, bylo jich více, tak si tedy klidně letím... a v tom to přichází)

6.4.2024 v 15:17 | Karma: 5,96 | Přečteno: 152x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44,  aktualizováno  19:02

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Šli do stanu zjistit, zda nemají nádor. Krutou odpověď jich slyšelo 170

3. května 2024  18:30

Preventivní akce Stan proti melanomu se v Praze, Brně a Ostravě zúčastnilo přes 3800 lidí. Lékaři...

Maláčová o důchodech: Nad 60 let jsou lidé bez šance. Rekvalifikují se, věří Pertold

3. května 2024  18:15

Podcast Vláda v úterý schválila návrh důchodové reformy. Počítá se zvyšováním důchodového věku nad 65 let...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 222
  • Celková karma 6,63
  • Průměrná čtenost 499x
Profesí jsem střelec, svými šípy však již šetřím ;)...